O rozbitej panelovke a výstavbe ciest v Turci

Pamätáte sa?
Február 2007 seminár na podporu turčianskeho variantu rýchlostnej komunikácie R3 v aule LF UK v Martine.
Igor Choma (Národná diaľničná spoločnosť, teraz primátor Žiliny): Diaľničný tunel Višňové Dubná Skala by mal byť hotový v roku 2012. Čím lepšia bude príprava na výstavbu diaľnice D1 do Turian a ďalej, tým väčšie sú možnosti začiatku jej výstavby.

Február 2009 seminár cesta R3 prínos nielen pre Turiec v Turčianskych Tepliciach .
Igor Choma: Nikto už nespochybňuje trasu R3. Ak hovoríme, že by sme mohli začať stavať aj úsek od Martina po Hornú Štubňu do konca roku 2011, tak termín 2013 je z môjho pohľadu veľmi reálny.
Michal Sygút (bývalý primátor Turčianskych Teplíc): Podľa dnešného prísľubu možno do siedmich rokov by sme mohli jazdiť po novej rýchlostnej komunikácii R3.

A dnešná realita?
R3 cez Turiec je v nedohľadne. Štátna Národná diaľničná spoločnosť predbežne plánuje postaviť úsek Martin – Rakovo v rokoch 2017 – 2020. Ďalšie 2 úseky Rakovo – Horná Štubňa a Horná Štubňa – Šášovské Podhradie sa odhadujú ZAČAŤ po roku 2020!

Avšak!
V tomto roku sa ešte len začala robiť štúdia realizovateľnosti R3. To znamená, že sa ešte len hľadajú a posudzujú riešenia! Výsledkom štúdie, ktorú práve začala robiť bratislavská firma Amberg môže byť aj odporúčanie túto životne dôležitú cestu pre náš región vôbec nepostaviť, alebo postaviť o 50 rokov…

Na rovnako dlhom 60 km úseku okolo Bratislavy si niekto plánoval uliať 2 miliardy eur. Už chápem, prečo ešte stále chodíme po panelovke do Teplíc. R3 vychádza príliš lacno a nedalo by pri jej výstavbe toľko nakradnúť.