Najdrahší tunel bude pri Dunaji, nie v horách

Dĺžka 500 metrov. Cena 20 miliónov eur. Diaľničné Višňové vychádza drahšie, ale vtip je v tom, že tento „gabčíkovský“ tunel je už dávno vybudovaný.

O čo ide? Medzi Vodným dielom Gabčíkovo a riekou Dunaj sa ocitlo pár dedín. Napríklad do obce Vojka za Dunajom sa dá dostať len veľkou okľukou. Bugárovci si u nich idú šplhnúť. A poriadne načrieť do rozpočtu.

Popod vodné dielo sa pri jeho výstavbe urobili priepusty (tunely) na odvádzanie priesakových vôd do Dunaja. Je ich päť a sú dostatočne široké, aby cez ne prešli aj osobné automobily. Dva sa dajú po malej úprave využívať. Jeden pre autá. Druhý pre chodcov a cyklistov.

A háčik je práve v tej malej úprave za 20 miliónov eur! Na prvý pohľad totiž stačí namontovať osvetlenie, semafory, natrieť steny, natiahnuť 500 metrov asfaltového koberca,  upraviť pár metrov nájazdovej cesty a premávka tam môže ísť.

Lenže mosťácky minister Sólymos je momentálne v druhej fáze míňania. Spustil enviromentálnu štúdiu. Nevieme, aká štúdia bude nasledovať, ale je jasné, kde sa stratí tých 20 miliónov, keďže šéf rezortu sľúbil, že v roku 2019 bude mať všetky povolenia pokope. (?!)

Presne pred rokom som písal, že kilometer tunela Višňové vychádza dvakrát drahšie ako podmorský tunel v Nórsku, ktorý sa kope v rekordnej hĺbke 290 metrov pod hladinou mora. Mimochodom stavia ho žilinská firma. Samozrejme, nie smerácka, ale profíci. Viac tu: http://belak.sk/dva-roky-navyse-pre-tunelarov/ Chcel by som počuť ich názor, ako môže stáť kilometer hotového tunela pri Dunaji viac, než kilometer najhlbšieho tunela pri Stavangeri.