Považujú žilinský región za retardovaný?

Správa v médiách: Žilinský župan a zároveň podpredseda Smeru Juraj Blanár včera podpísal s občanmi petíciu za urýchlenú výstavbu kysuckej diaľnice.

Ten Blanár, ktorý je od roku 2002 poslancom za Smer, od roku 2005 trojnásobným županom za Smer a vraj novou nastupujúcou generáciou za Smer. Ten Blanár, ktorý v októbri roku 2009 klepkal kladivkom a staval dodnes neexistujúcu diaľnicu (foto).

Iná čerstvá správa v médiách: Primátor Žiliny a poslanec Smeru Igor Choma plánuje vyzvať ministra dopravy, aby nepoľavoval v podmienkach zmluvy na tunel Višňové a postrážil termín.

Ten Choma, ktorý bol v rokoch 2006 – 2010 generálnym riaditeľom Národnej diaľničnej spoločnosti a do roku 2016 predsedom jej dozornej rady. Ten Choma, ktorý je od roku 2010 poslancom Smeru a ktorý v októbri roku 2009 klepkal kladivkom a staval dodnes neexistujúcu diaľnicu (foto).

Akoby komédií nebolo dosť, Fico si šiel pozrieť, prečo bude tunel Višňové meškať. Po boku s oligarchom Remetom sa posťažoval na geológiu a nevďačnú opozíciu.

Ten Fico, ktorý v lete 2006 sľuboval spojenie BA – KE hotové do 2010. Ten Fico, ktorý v roku 2014 podpísal s  Remetom na druhý pokus zmluvu (združenie Dúha – Imregilio bolo o 70 miliónov drahšie ako Skanska, tak súťaž zrušili) o zhotovení tunela do konca roka 2019. Ten Fico, ktorý prišiel hasiť ohrozený termín a po jeho odchode večer vznikol v tuneli požiar, pri ktorom evakuovali 18 pracovníkov. Ten Fico, ktorý v októbri roku 2009 tiež klepkal kladivkom a staval dodnes neexistujúcu diaľnicu (foto).

Smerácki papaláši vidia, že ľuďom na severe Slovenska už za neustále posúvanie termínov diaľnic pretiekol pohár trpezlivosti. Vymýšľajú nové báchorky, ako zalepiť Žilinčanom, Kysučanom, Martinčanom, Liptákom a Oravcom oči.

Blanár a Podmanický idú dokonca predložiť zmenu zákona o dlhovej brzde, aby si vláda mohla viac požičať na chýbajúce úseky. Pritom sme ešte len v 1. sankčnom pásme (hrubý dlh je medzi 50 – 53 % z HDP) a štát by si mohol požičať 5 miliárd eur aj bez zmeny tohto citlivého ústavného zákona. To by bohato stačilo na celú dostavbu. Mimochodom, netreba nič požičiavať, stačí nekradnúť a stavať za normálne ceny.

Lenže bude jednoduchšie obviniť opozíciu z tvrdohlavosti, ako priznať, že peniaze sa rozflákali a treba ísť do vyšších sankčných pásiem (nad 60 % by už vláda musela požiadať Národnú radu o vyslovenie dôvery).

Presne títo páni rozhodujú už 10 rokov o každom termíne, o každom eure. Keby chceli a spolu si sadli, tak do týždňa schvália a vyčlenia peniaze na bleskovú dostavbu úsekov. Keby sa dohodli, tak vyhádžu neschopných ministrov a dajú stavbárskym oligarchom také ultimáta, že by im horelo pod tučnými zadkami a nie v nedokončenom tuneli.

Ale nie, oni idú podpisovať petície, akože svorne s občanmi a prosíkať ministra, s akože odhodlanými mestskými poslancami. To si vážne myslia, že im ešte niekto naletí?

Považujú ľudí v žilinskom regióne za tak retardovaných, že od nich po nekonečných zdržaniach v kolónach pod Strečnom a pri Povine opäť čakajú hlasy? Považujú. Hlasy od nich dostali minule a dostanú ich znovu.

 

Zľava: Choma, Fico, Blanár, Vážny…