Podnikateľský plán v podaní dvojice Fico & Danko

Kúpili by sme jedno, dve lietadlá, ktoré budú pravidelne lietať na linke Bratislava – Poprad – Košice.

Pripomeňme si vlaňajšie nákupy. Luxusný vládny Airbus A-319 za 42 miliónov s kapacitou 34 cestujúcich, ďalší vládny Airbus A-319 za 36 miliónov pre 100 pasažierov. Vládnu letku doplnil Fokker 100 za 5 miliónov s kapacitou 30 miest a rovnaký Fokker 100 pre 30 pasažierov tiež za 5 miliónov. Okrem toho armáda kúpila za 99 miliónov! eur dve nové dopravné lietadlá Spartan C-27J. Každé z nich prepraví 68 pasažierov.

Keď to spočítame, v roku 2018 bude mať Slovensko 6 dopravných lietadiel s celkovou kapacitou 330 cestujúcich. Väčšinu roka budú hrdzavieť v hangári, alebo lietať naprázdno, lebo piloti musia mať nalietané hodiny.

Nemohli by niektoré z nich pri troche organizačnej snahy mimo služobných letov pravidelne fungovať ako vysnívaný národný letecký prepravca medzi Bratislavou a Košicami? A ešte niečo. Nájdeme každý deň 330 letuchtivých Slovákov? Ťažko. Ani za 10 eurové letenky.

Trochu zvláštny podnikateľský nápad. Lietadiel máme dosť, nevieme koľko ľudí by chcelo letieť, ale jedno, či dve lietadlá by sa mohli kúpiť… 187 miliónov asi nestačilo.

Ibaže by to bolo myslené tak, že chalani kúpia lietadlá za svoje. Robovi prispeje Svetlana. Dotuje ho už dlhšie, aj na činžu prispieva, aj na sociálne hodinky. Kapitán berie tantiémy zo svojich rečníckych prejavov.

Ak by náhodou chceli použiť peniaze z rozpočtu dopravy, tak by som ich poprosil ukázať biznis plán. Najmä čísla o prípadných ziskoch, či stratách. Slovenské aerolínie raz založil aj Mečiar s Rezešom a dajako krachli.

Horšie, že na cestu pod Strečnom zase nezostane.